Januari wrap up

Januari har passerat mycket långsammare än vad jag förväntade mig. Vi är redan fem dagar in i februari, vilket i ärlighetens namn förvånade mig - det som redan hunnit passera av denna nya månad har gått otroligt snabbt. 
   Här är i alla fall januari månads wrap up - de böcker jag läst i januari. 
 
 
Söta pojkar är bara på låtsas - Moa Eriksson Sandberg: Inte alls så bra som jag trodde att den skulle vara. Människor som läst denna bok har sagt att de känner igen sig i huvudkaraktären. Inte jag. En typisk coming of age berättelse, man får följa huvudkaraktären i en ålder då hon försöker hitta sig själv typ. Ella var inte en karaktär jag kunde identifiera mig med, finna delar av mig själv i. Den passar nog bättre för yngre åldrar, runt 15-16 möjligtvis. 
Shatter me - Tahereh Mafi: Så, så, så vackert skriven om än jag inte blev lika kär i handlingen. En dystopisk tappning på X-men, typ. Ska med all säkerhet läsa de andra två böckerna i trilogin.
To all the boys I've loved before - Jenny Han:
Åh, vilken fin bok! Jag älskar Jenny Han, hon gjorde mig inte besviken denna gång heller! Den pefekta chick lit boken, den är så mysig och pinsam och underbar helt enkelt! Kan säga att jag däremot var irriterad i cirka 50 sidor där mot slutet, men det löste sig. Tack och lov. Lite cliché, men det är precis som en sån här bok ska vara.  
The kill order - James Dashner:
Detta är en sorts prequel till The Maze Runner, den utspelar sig utanför labyrinten under den tiden som viruset får fart bland befolkningen. Väldigt spännande och läsvärd, om än Dashner kanske inte är den skickligaste författaren. 
The perks of being a wallflower - Stephen Chbosky: 
Behöver jag säga mer än att denna bok är helt fantastisk? Jag började mitt år med att läsa denna, kan säga att jag fick en perfekt start på 2015. Så fin men samtidigt så dyster, så underbar men samtidigt så smärtsam. Åh. 
 
(nu ska jag fortsätta plugga Kina. tack och lov att provet är imorgon - vill verkligen få bort detta från mitt liv) 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0